Aktualności

Właściwa postawa pracownicy banku przy próbie oszustwa „na policjanta”

Data publikacji 06.09.2018

Dzięki czujności pracownicy jednego z banków, 70-letnia mieszkanka Wołczyna nie padła ofiarą oszusta. Do seniorki zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta informując kobietę, że policja rozpracowuje szajkę byłych pracowników banku. 70-latka miała zaciągnąć kredyt w wysokości 15 000 zł, a następnie przekazać pieniądze wskazanej osobie.

Do usiłowania wyłudzenia pieniędzy metodą „na policjanta” doszło na początku tygodnia w Wołczynie. Na telefon 70-latki zadzwonił mężczyzna, który podał się za policjanta. Aby potwierdzić swoją wiarygodność kazał kobiecie nie przerywając połączenia zadzwonić pod nr 997, gdzie zgłosił się innym mężczyzna, który potwierdził dane rzekomego policjanta. Następnie oszust poinformował 70latke, że musi udać się do banku i zaciągnąć kredyt.

Kobieta do banku zgłosiła się przekonana, że uczestniczy w policyjnej akcji przeciwko byłym pracownikom banków, którzy mieli wykorzystywać dane swoich klientów. Mieszkanka Wołczyna poinstruowana telefonicznie przez rzekomego policjanta, zamierzała zaciągnąć kredyt w wysokości 15.000 złotych.

Zachowanie seniorki wzbudziło podejrzenia czujnej pracownicy banku, która zorientowała się, że kobieta rozmawiała z oszustami. Dzięki właściwej reakcji pracowników banku 70-latka nie padła ofiarą oszustów.


 

Przypomnijmy jak nie stać się ofiarą oszustów?

  • Przede wszystkim należy zachować ostrożność - jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto podszywa się pod członka naszej rodziny i prosi o pieniądze lub policjanta, który mówi, że nasze pieniądze są zagrożone, nie podejmujmy żadnych pochopnych działań. Podziel się zaraz tą informacją z bliskimi, nie działaj sam. Pamiętajmy, że nikt nie będzie nam miał za złe tego, że zachowujemy się rozsądnie. Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów.

  • Potwierdzić dane osoby dzwoniącej możemy jedynie najpierw poprzez rozłączenie rozmowy telefonicznej i wybranie numeru alarmowego 112.

  • Nigdy nie informujmy nikogo o ilości pieniędzy, które mamy w domu lub przechowujemy na kontach bankowych.

  • W szczególności pamiętajmy o tym, że funkcjonariusze Policji NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie działaniach telefonicznie! Nigdy nie proszą też o przekazanie pieniędzy nieznanej osobie lub przelanie na inne konta bankowe.

  • W momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać, podając się przez telefon, za policjanta – zakończmy rozmowę telefoniczną! Nie wdawajmy się w rozmowę z oszustem. Jeżeli nie wiemy jak zareagować powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś z bliskich.


 

Powrót na górę strony